Všeobecné obchodné podmienky platné od 1.1.2019
Článok I
Úvodné ustanovenie
1.1. Spoločnosť JMD GROUP s.r.o., Topoľčianska 4020/35, 921 01, Banka, identifikačné číslo 44 558 678, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava , v oddiely SRO, vo vložke číslo 23265/T vydáva tieto všeobecné obchodné podmienky, ktorými budú spravované záväzkové vzťahy medzi ňou a fyzickými / právnickými osobami, ktoré prejavia záujem o tovary resp. služby ponúkané v rámci podnikateľskej činnosti spoločnosťou JMD GROUP s.r.o.
1.2. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na predaj tovaru a poskytnutie služieb, pri ktorých spoločnosť JMD GROUP s.r.o. vystupuje ako „dodávateľ“ a zákazník ako „odberateľ“.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky platia v plnom rozsahu, pokiaľ dodávateľ a odberateľ v osobitnej písomnej zmluve niektoré podmienky nedohodnú inak.
1.4. Prednosť pred týmito obchodnými podmienkami majú zákonné ustanovenia, od ktorých sa nemožno odchýliť dohodou zmluvných strán. V prípade rozporu medzi týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a zákonnými ustanoveniami, od ktorých sa možno odchýliť dohodou zmluvných strán, majú prednosť tieto všeobecné obchodné podmienky.
1.5. Každý odberateľ je povinný oboznámiť sa so všeobecnými obchodnými podmienkam dodávateľa, a to ešte pred zadaním objednávky. Odberateľ zadaním svojej objednávky dodávateľovi potvrdzuje svoj súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
Článok II
Ponuka, objednávka a uzatvorenie zmluvy
2.1. Dodávateľ na základe požiadavky odberateľa vyhotoví písomnú ponuku s uvedením podmienok jej realizácie (riešenie, cena, termín dodania, platobné podmienky), pričom táto ponuka nie je záväzná ale slúži len na informovanie odberateľa o návrhu riešenia požiadavky.
2.2. Platnosť ponuky predloženej dodávateľom trvá spravidla 30 dní od jej vypracovania, pokiaľ sa dodávateľ a odberateľ nedohodnú inak. Pri ponukách s dlhodobým plnení si dodávateľ vyhradzuje právo na zmenu, ktorá však platí za predpokladu akceptácie odberateľom. V opačnom prípade stráca ponuka svoju platnosť.
2.3. Zamestnanci dodávateľa nie sú oprávnení dojednávať vedľajšie dohody ústne alebo poskytovať ústne potvrdenia nad rámec týchto všeobecných obchodných podmienok, či platných iných písomných zmlúv.
2.4. Odberateľ predloží na základe ponuky dodávateľovi písomnú objednávku /osobne, faxom alebo elektronicky.
2.5. Kúpna zmluva medzi dodávateľom a odberateľom vzniká, keď dodávateľ akýmkoľvek spôsobom akceptuje odberateľom zadanú objednávku. Dodávateľ si vyhradzuje právo odmietnuť prijatie objednávky, čo je povinný bezodkladne oznámiť odberateľovi.
Článok III
Ceny a platobné podmienky
3.1. Cenníky dodávateľa majú len informatívny charakter a dodávateľ ich vedie v internom systéme.
3.2. Dodávateľ poskytuje cenovú ponuku na základe požiadavky odberateľa, nakoľko predmetom obchodného vzťahu sú individuálne špecifické riešenia na základe identifikovanej požiadavky.
3.3. Dodávateľ je povinný vystaviť odberateľovi faktúru podľa podmienok potvrdených v objednávke, pre účely realizácie platby zo strany odberateľa. Odberateľ zodpovedá za správnosť osobných / fakturačných údajov uvedených v objednávke.
3.4. Odberateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi kúpnu cenu na základe faktúry, ktorá je vystavené podľa podmienok dohodnutých kúpnou zmluvou /uvedené vo faktúre/ v stanovenom termíne splatnosti.
3.5. Za termín splatnosti sa považuje termín pripísania dlžnej sumy v prospech účtu dodávateľa.
3.6. V prípade nedodržania termínu splatnosti je odberateľ povinný uhradiť dodávateľovi úroky z omeškania podľa platnej legislatívy a zmluvnú pokutu vo výške 0,06% z dlžnej sumy za každý deň omeškania, vyčíslenú penalizačnou faktúrou, ktorú vystaví dodávateľ.
Článok IV
Dodacie podmienky
4.1. Dodávateľ je povinný dodať tovar/službu odberateľovi v lehote, množstve a kvalite uvedenej v ponuke dodávateľa, ktorú odberateľ akceptoval vo svojej objednávke. V prípade vzniku nepredvídateľných prekážok pre dodanie je dodávateľ povinný informovať odberateľa o zmene a dohodne ďalší postup.
4.2. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, dodávateľ zabezpečí dodanie tovaru v dohodnutom termíne z vlastnej prevádzky do prevádzky odberateľa prepravnou spoločnosťou.
4.3. Náklady na prepravu do vzdialenosti 50 km znáša dodávateľa a do prevádzky odberateľa vzdialenej nad 50 km od prevádzky dodávateľa znáša odberateľ podľa aktuálneho cenníka prepravy.
4.4. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na odberateľa momentom prevzatia tovaru.
Článok V
Záruka a zodpovednosť za vady
5.1. Dodávateľ poskytuje na svoje tovary a služby v dĺžke a podľa podmienok uvedených v záručnom liste vydanom odberateľovi, inak v dĺžke a podľa podmienok stanovených zákonom.
5.2. Odberateľ je povinný s dodaným tovarom nakladať v súlade s účelom jeho použitia a podľa poskytnutého návodu na jeho použitie, pričom pri realizácii montáže tovaru je povinný postupovať prísne v súlade s návodom a požiadavkami na montáž. V prípade porušenia niektorej z uvedených povinností dodávateľ nezodpovedá za takto vzniknuté vady tovaru, a to ani v prípade, že sa ich výskyt prejaví v čase plynutia záručnej doby.
5.3. Pre určité druhy tovaru môže dodávateľ požadovať, že montáž tovaru a jeho následný servis môže vykonávať výlučne autorizované servisné stredisko dodávateľa s riadne vyškoleným personálom a s doporučeným servisným vybavením, pričom sa riadi postupmi stanovenými výrobcom tovaru. V opačnom prípade dodávateľ nezodpovedá za vady tovaru, a to ani v prípade, že sa ich výskyt prejaví v čase plynutie záručnej doby.
5.4. V prípade akéhokoľvek neoprávneného zásahu do tovaru resp. jeho úprava, ktoré boli vykonané bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa spôsobia, že dodávateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za vlastnosti takéhoto tovaru.
5.5. Za vadu tovaru sa nepovažuje jeho bežné opotrebovanie alebo prirodzená strata pôvodných vlastností. Dodávateľ nezodpovedá za vady spôsobené nevhodným používaním, neodbornou montážou a servisnými zásahmi, poškodením ochranných známok, zanedbaním údržby, živelnými vplyvmi, úmyselným poškodením.
5.6. Dodávateľ pri realizácii opráv alebo servise nezodpovedá za vady, ktoré sú spôsobené pôvodnými vlastnosťami a kvalitou opravovanej veci.
Článok VI
Reklamačné podmienky
6.1. Odberateľ je povinný overiť správnosť dodaného tovaru bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
6.2. Pre prípadné vady tovaru je odberateľ povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu, a to písomnou formou u dodávateľa, však najneskôr do uplynutia záručnej doby.
6.3. Zjavné vady pri dodaní ako sú nesprávny tovar, viditeľné poškodenie, nedostatočné množstvo a iné, je odberateľ povinný reklamovať najneskôr nasledujúci pracovný deň po prevzatí tovaru, inak jeho právo z týchto vád tovaru zaniká.
6.4. Dodávateľ je povinný reklamáciu vybaviť do 30 dní odo dňa jej prijatia, pričom sa riadi platným reklamačným poriadkom, ktorý vydal.
6.5. Odberateľ bol riadne informovaný o podmienkach uvedených v reklamačnom poriadku dodávateľa a uzatvorením kúpnej zmluvy s nimi súhlasil.
Článok VII
Odstúpenie od zmluvy
7.1. Dodávateľ má právo odstúpiť od realizácie kúpnej zmluvy v prípade, že odberateľ nedodržal platobné podmienky z predchádzajúcich kúpnych zmlúv.
7.2. Odberateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade porušenia dohodnutých obchodných podmienok zo strany dodávateľa.
7.3. Ak sa odberateľ rozhodne bezdôvodne odstúpiť od už uzatvorenej zmluvy je dodávateľ oprávnený uplatniť si náhradu škody vzniknutej týmto konaním, jedná sa predovšetkým o tovar, ktorý je špecifickým a určený výhradne pre požiadavky odberateľa.
Článok VIII
Všeobecné ustanovenia
8.1. Poskytnutá technická dokumentácia, schémy a výkresy, ktoré sa týkajú technického riešenia tovaru patria dodávateľovi, pričom dodávateľ ich nemôže použiť na iné účely ako sú montáž a údržba tovaru. Nie je dovolené tieto dokumenty rozmnožovať a rozširovať, alebo inak sprístupniť tretej osobe, bez súhlasu dodávateľa.
8.2. Ak dodávateľ poskytne odberateľovi vzorky tovaru, tieto zostávajú vlastníctvom dodávateľa a odberateľ nie je oprávnený sprístupniť ich tretej osobe.
8.3. Uzatvorením kúpnej zmluvy odberateľ súhlasí, že dodávateľ používa jeho osobné údaje v rozsahu nevyhnutnom pre splnenie si povinností vyplývajúcich zo vzájomného obchodného vzťahu medzi dodávateľom a odberateľom. Dodávateľ sa zaväzuje, že zabezpečí dostatočnú ochranu osobných údajov odberateľa pred akýmkoľvek zneužitím.
Článok IX
Záverečné ustanovenia
9.1. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky, a to vždy výhradne v písomnej forme. Zároveň zabezpečí ich zverejnenie a sprístupnenie každému odberateľovi.
9.2. V prípade, že niektorá časť týchto všeobecných obchodný podmienok stratí platnosť, nemá to žiadny vplyv na platnosť ostatných častí.
9.3. Záväzné vzťahy medzi dodávateľom a odberateľom pri plnení zmluvných povinností sa spravujú právny, poriadkom Slovenskej republiky. Prípadné spory budú riešené mimosúdnou cestou, ak by nedošlo k vzájomnej dohode vzniknutý spor bude predložený príslušnému súdu Slovenskej republiky v lokalite dodávateľa.